O webech

„Kdy už uděláme ty webovky, hergot?!
Mluvíme o tom už rok a pořád nic!“

Kancelářská lidová

Když chci web…

Co si rozmyslet a připravit

Cílení stránek

tedy jak se chcete prezentovat

  • Chcete být hodně přátelští a jít hned na tykačku?
    „Ahoj, vítej na naší farmě ptakopysků!“
  • Zdvořile formální?
    „Vítejte na stránkách naší ptakopysčí farmy.“
  • Odtažití, informativní?
    „Naše farma chová ptakopysky již od roku…“

… nebo jakkoli jinak, ale zvolený tón musíte udržet nejen na webu, ale i v další vaší prezentaci.

Barvy

Barvami vždy šetřete, jinak vyrobíte cirkus.

  • Podklad
    Zvolte jednu nebo dvě barvy (ne víc!) podkladu stránek. Třeba já zde používám světle šedou a bílou. Chcete-li tmavší pozadí, bude třeba hodně barevných fotek nebo grafiky.
  • Písmo
    Zvolte barvu kontrastní a dobře čitelnou. Viděl jsem i tmavě modré texty na světle modrém podkladu a nebylo to k přečtení.
  • Doplňky
    Různé oddělovače, přízdoby, linky, tlačítka.
    Jsou zaběhnuté zvyklosti, např. zdravotnictví je světle modré, duchovno fialové, oranžová je barva nezávislosti a kreativity…
    Držte se toho! 🙂

Když si nejste jisti, mám po ruce grafika a dáme to dohromady.

Texty

  • Uvítací stránka
    Máte tak 3 – 8 vteřin na to, abyste zaujali. Jděte rovnou na věc, tedy kdo a co jste a co nabízíte; na podrobný popis máte spostu dalšího prostoru.
  • Původní texty
    Vyhledávače poznají, když použijete cizí texty a „shodí“ vás v nabídce dolů. Napište si původní texty, které vám také lépe umožní se prezentovat.
  • Aktivita
    Vyhýbejte se trpnému rodu!
    „Naše farma ptakopysků byla založena v roce…“ zní pasivně a odevzdaně.
    „Farmu ptakopysků jsme založili v roce…“ je formulace aktivní a sebevědomá.

Necítíte-li se na samostatnou tvorbu, spolupracuji s redaktorkou a copywriterkou.

Fotky / grafika / layout

Na vašich fotkách i grafice si dejte záležet!

  • Kvantita
    Máte-li dost fotek, můžete na počítačích použít více sloupců. Vlevo text, vpravo fotka, atd. Vypadá to vždycky lépe!
    (To já zrovna tady použít nemůžu, protože co bych vám fotil. ) 🙂
  • Kvalita
    Nemusíte si objednávat Jadrana Šetlíka, i pečlivé fotky z mobilu mohou stačit. Ale chcete-li třeba prezentovat svůj tým, tak nestačí postahovat něco z Facebooku. Dopadá to tak, že jeden je na pláži, druhý jede v tramvaji a další sedí u žejdlíku v hospodě. 😉
  • Formát
    Fotky neořezávejte! Budeme muset jejich formát přizpůsobit výšce či šířce textu a výřez uděláme podle toho.
    (Vím ale, že někteří ambiciozní fotagrafové jsou k neudržení. )
  • Loga
    Potřebujete jedno čtvercové, co nejjednodušší. To se bude zobrazovat v oušku prohlížeče. Pak jedno „plné“ logo, většinou vodorovné. A máte-li i verzi svislou, je to bonus.
    Jestli nemáte nic, zpracujeme!

Nechci vás tím strašit a děsit, zatím se vždy podařilo stránky udělat i z mála, jen je to víc práce. 🙂