„Kdy už uděláme ty webovky, hergot?!
Mluvíme o tom už rok a pořád nic!“
Kancelářská lidová
Když chci web…
Co si rozmyslet a připravit
Cílení stránek
tedy jak se chcete prezentovat
- Chcete být hodně přátelští a jít hned na tykačku?
„Ahoj, vítej na naší farmě ptakopysků!“ - Zdvořile formální?
„Vítejte na stránkách naší ptakopysčí farmy.“ - Odtažití, informativní?
„Naše farma chová ptakopysky již od roku…“
… nebo jakkoli jinak, ale zvolený tón musíte udržet nejen na webu, ale i v další vaší prezentaci.
Barvy
Barvami vždy šetřete, jinak vyrobíte cirkus.
- Podklad
Zvolte jednu nebo dvě barvy (ne víc!) podkladu stránek. Třeba já zde používám světle šedou a bílou. Chcete-li tmavší pozadí, bude třeba hodně barevných fotek nebo grafiky. - Písmo
Zvolte barvu kontrastní a dobře čitelnou. Viděl jsem i tmavě modré texty na světle modrém podkladu a nebylo to k přečtení. - Doplňky
Různé oddělovače, přízdoby, linky, tlačítka.
Jsou zaběhnuté zvyklosti, např. zdravotnictví je světle modré, duchovno fialové, oranžová je barva nezávislosti a kreativity…
Držte se toho! 🙂
Když si nejste jisti, mám po ruce grafika a dáme to dohromady.
Texty
- Uvítací stránka
Máte tak 3 – 8 vteřin na to, abyste zaujali. Jděte rovnou na věc, tedy kdo a co jste a co nabízíte; na podrobný popis máte spostu dalšího prostoru. - Původní texty
Vyhledávače poznají, když použijete cizí texty a „shodí“ vás v nabídce dolů. Napište si původní texty, které vám také lépe umožní se prezentovat. - Aktivita
Vyhýbejte se trpnému rodu!
„Naše farma ptakopysků byla založena v roce…“ zní pasivně a odevzdaně.
„Farmu ptakopysků jsme založili v roce…“ je formulace aktivní a sebevědomá.
Necítíte-li se na samostatnou tvorbu, spolupracuji s redaktorkou a copywriterkou.
Fotky / grafika / layout
Na vašich fotkách i grafice si dejte záležet!
- Kvantita
Máte-li dost fotek, můžete na počítačích použít více sloupců. Vlevo text, vpravo fotka, atd. Vypadá to vždycky lépe!
(To já zrovna tady použít nemůžu, protože co bych vám fotil. ) 🙂 - Kvalita
Nemusíte si objednávat Jadrana Šetlíka, i pečlivé fotky z mobilu mohou stačit. Ale chcete-li třeba prezentovat svůj tým, tak nestačí postahovat něco z Facebooku. Dopadá to tak, že jeden je na pláži, druhý jede v tramvaji a další sedí u žejdlíku v hospodě. 😉 - Formát
Fotky neořezávejte! Budeme muset jejich formát přizpůsobit výšce či šířce textu a výřez uděláme podle toho.
(Vím ale, že někteří ambiciozní fotagrafové jsou k neudržení. ) - Loga
Potřebujete jedno čtvercové, co nejjednodušší. To se bude zobrazovat v oušku prohlížeče. Pak jedno „plné“ logo, většinou vodorovné. A máte-li i verzi svislou, je to bonus.
Jestli nemáte nic, zpracujeme!
Nechci vás tím strašit a děsit, zatím se vždy podařilo stránky udělat i z mála, jen je to víc práce. 🙂